تبدیل یک عکس به مجموعه ای از عکسها (پولاروئید)
jebril
یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 23:21 ::  نويسنده : hr ashouri

 

این یک آموزش راحت از چگونگی ایجاد افکتهای عکس با استفاده از فتوشاپه. این عکس اصلی کاره که می خوایم روش افکت بدیم.

 

قدم اول:

اولین کار اینه که وقتی فتوشاپ و عکس دلخواهتونو باز کردین لایه بک گراندو دوتا کنین.

همونطور که می بینین الان در پنجره لایه هامون دوتا لایه داریم که لایه کپی شده در حالت انتخابه. حالا ما باید لایه جدید خام رو بین این دولایه ایجاد کنیم. برای اینکه به فتوشاپ بگین که می خواین لایه جدیدتونو بین این دولایه قرار بده نه بالای اونا، موقع کلیک کردن آیکون ایجاد یک لایه جدید در پنجره لایه ها کلید کنترل رو نگه دارین.

قدم 2:

این لایه جدید رو با رنگ مشکی خالص پر کنید. برای ریست کردن رنگها در فتوشاپ می تونین از فشار دادن کلید D اسفاده کنین.

یک لایه جدید در بالای این لایه مشکی ایجاد کنید.

قدم 3:

ابزار انتخابی مستطیل را انتخاب کنید. سپس یه قسمت از تصویر که در واقع عکس اول شما خواهد بود را انتخاب کنین. من دور صورت این کودکو انتخاب کردم.

در حالی که لایه خالیتون در حالت انتخابه این قسمتی که در حالت انتخابه رو با رنگ مشکی پر کنین.

قدم 4:

در این قدم ما می خوایم از این محوطه تازه مشکی شده یه ماسک کلیپ درست کنیم. حالا این به چه معنیه؟ این کار یعنی اینکه ما می خوایم از لایه اول ما که عکس کامله در لایه اولمون فقط همون قسمت که صورت کودک هست قابل دیدن باشه. برای ایجاد ماسک کلیپ لایه اول رو انتخاب کرده و به منوی لایه ها رفته و ایجاد ماسک کلیپ Create Clipping Mask رو انتخاب کنین. می بینین که تنها همون قسمت از عکس قابل دیدنه و بقیش مخفی میشه.

قدم 5:

یه لایه جدید در بالای لایه 2 ایجاد کرده و دوباره با ابزار مستطیل انتخابی مستطیل دیگه ای دور صورت کودک بکشید که کل عکس پولاروئید رو ایجاد کرده باشید. تنها دقت داشته باشین که عکسهای پولاروئید یک کادر سفید در دورتادورشون دارن که یه طرفم بیشتره.

حالا در حالی که لایه 4 در حالت انتخابه محوطه انتخابیمونو سفید می کنیم. و حالا شما اولین عکس پولاروئیدتونو دارین. :)

حالا کار اصلی ما تمام شده و ما از این عکس پولاروئید تکثیر کرده و کارو پیش خواهیم برد. ولی قبلش بهتره یه افکت سایه بهش بدیم تا کار زیباتر بشه.

قدم6:

برای این کار با دوبار کلیک روی لایه پنجره Layer Style را باز کرده و Drop Shadow رو انتخاب کرده و بهش تنظیمات زیرو بدین.

این تغییراتو تایید کنید و پنجره رو ببندید اما به خاطر بک مشکی کار نمی تونین این سایه رو ببینین اما به زودی خواهید دید!

قدم 7:

در این قدم می خوام عکس پولاروئیدمونو بچرخونم تا حالت طبیعی تری داشته باشه. برای این کار در حالی که کلید شیفت رو نگه داشتین دوتا لایه های 3 و 4 رو انتخاب کنین.

حالا در حالی که دوتا لایه رو در حالت انتخاب دارید، با استفاده از ترکیب کلیدهای Ctrl+T کادر Free Transform را در اطراف عکس ایجاد کرده و اونو بچرخونین. اون زاویه ای که دوست داشتین بدست اوردین می تونین اینتر کنین تا ثابت شه.

قدم 8:

در این قدم می خوایم سه لایه ای که تشکیل دهنده پولاروئید هستند رو در یک گروه قرار بدیم. برای این کار سه لایه بالایی کار (لایه های 1، 3 و 4) رو انتخاب کرده و از ترکیب کلیدهای Ctrl+G برای قرار دادن اونا در یک گروه استفاده می کنیم.

قدم 9:

این گروه رو باید دوتایی کنید برای این کار اونو گرفته و روی آیکون ساخت یک لایه جدید در پایین پنل لایه ها درگ کنید. با این کار یک کپی از این گروه خواهید داشت.

قدم 10:

با استفاده از دستور Free Transform دومین عکس پارانوئید خودتونو بچرخونین و در محل مناسبش قرار بدین. یعنی پوشه گروه کپی شده رو باز کنین دولایه بدنه اصلی عکس رو گرفته و اونو بچرخونین.

همونطور که می بینین با ایجاد این عکسها شما اون قسمتهایی که می خواین رو نشون می دین که البته یه قاب هم گذاشتین دورش. با کپی این گروه و ادامه کار در تمام عکس میشه یه ترکیبی از عکسهای پارانوئیدی درست کرد که به نوبه خودش بسیار جالبه. امیدوارم از آموزش شاپرکی ایندفعه استفاده برده باشین و دقت کنین که در انجام دادن این دوره های آموزشی بسیار نکات جالبی رو یاد می گیرین. لطفا با نظرات خودتون منو خوشحال کنین.


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 168
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 656
بازدید ماه : 586
بازدید کل : 556848
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1